tänk er för vafan

jag förstår inte, folk tänker sig inte för innan dom klämer ut sig massa rasistiska saker..jag är ingen sån som brukar bry mig men har man verkligen så lite hjärta att man inte ens kan tänka sig för innan dom skriker ut blatte i en hel folkmassa när den ända "blatten" där är jag? förstår inte hur man tänker då, tex om någon skulle vara lite knubbig, och alla kring mig är smal, och jag skriker fetto, hur käns de? de svider lite va? men tänk till då innan ni ba häver ut er en massa.
Jag kan inte göra nåt, det spelar ingen roll hur mycke papper de finns om att jag är svensk, de räcker inte med att jag är född i de här landet, att jag pratar svenska helt utan till utan brytningar, inget av de spelar roll, jag kommer ändå alltid vara en invandrare i de här landet, and that sucks..en av anledningarna till att jag en dag tänker lämna de här ursäkta mig men rent ut sagt jävla skit landet, men vaskamangöra, sånt är livet, finns inget jag kan göra. Men se till att tänkta till en extra gång innan ni klämmer ur er massa onödigt! cause karma will come back and bite you! kom ihåg de snorungar

jag är stolt jävla chilenare, skulle inte byta ut mitt ursprung för allt i världen
chilena de corazón <3

/leslie

Kommentarer
Postat av: hanna

Finis=)

jag skulle helst vilja vara utländsk än svensk

och jag skulle absolut vilja ha nått uttryck av min syster haha , iställe för en vit liten skit men inte fatt ni är mörkhyad men ni ha nyans , and i love it hehehe , puss påre :)<3

2010-02-10 @ 20:42:10
Postat av: mathilda

så jävla sant, haha! Smart att skrika neger i klassrummet då den enda blatten där är DU haha! jävla blekfisar ska ju skjutas (A)

2010-02-10 @ 20:58:21
URL: http://tildaerixon.blogg.se/
Postat av: rätt

helt rätt:)

2010-02-10 @ 21:02:08
Postat av: sara

du har heeelt rätt med texten, men saken är att så länge folk kommenterar "jävla blekfisar ska ju skjutas (A)" o dylikt så kommer man inte så mycket längre.. eller hur? rasism e inte bara vita>icke vita. rasism e inte okej åt nåt håll. alla e lika oavsett om du e svensk, arab, kines, latino, afrikan. paz!

2010-02-10 @ 21:23:55
URL: http://risha.blogg.se/
Postat av: leslie

vet de, grejen är att tjejen som skrev de är själv hel svensk och heter tillochmed eriksson i efternamn, hur svenskt kan de bli, hon menade dom som hade kallat mig de här, asså illa menat mot dom, ingen annan

2010-02-10 @ 22:27:07
URL: http://jmans.blogg.se/
Postat av: Malin Ö

Risha har verkligen en poäng. Tror att vi måste vara mycket noga med att vara den större människan. Jag är så svensk man kan vara, det värsta en person skulle kunna anklaga mig för att vara är Just, rasist. Jag tror vi alla måste sätta oss ner, läsa på historien, så att den inte upprepas! För vi krigar fortfarande år 2010. Kanske ta fram religionsboken! Vi är bara rädda för det okända, låt oss alla hjälpas åt att slippa vara rädd för det okända, svensk som chilenare, kines, spanjor, arab, italienare, ryss, afrikan, finsk, dansk och så vidare. Nolltolerans mot raism. Snällhet och förståelse kommer man långt med, TRO mig jag vet. Personen som hävdar sig gentemot (häver ur sig elakheter) Dig kanske innerst inne är en osäker person, rädd för det okända. Det hjälper att prata om det, på en vuxen nivå! You GO! /Sisterhood

2010-02-10 @ 23:42:40
Postat av: leslie

önskar jag kunde säga att jag är en vuxen människa och förstod fullt ut vad du menade med den där kommentaren, but thats not the case..jag är 16 år, kan inte stava helt bra riktigt, känsligar än nån annan och framförallt riktigt osäker. Så jag är bara mig själv, om folk vill kalla mig de tänker inte jag sätta mig med dom och disskutera, de kanske är derass synvinkel på hur dom ser mig, frågan är bara på hur jag ser på dom, och jag är NOG mogen att hålla de inom mig, inte bara skrika de rakt ut som jag har fått uppleva några hundra gånger. där är skillnaden, de handlar inte om att bete sig vuxet hela tiden, man ska vara barn så länge man kan, det handlar om att knipa käft när man inte borde säga nåt och speak out när man har rätt sak å säga..tror inte man behöver vara särskillt vuxen för att fatta de..jag vet att de värsta man kan bli kallad för är rasist, de va en av anledningarna till att jag skrev de övre inlägget. hoppas du förstår va jag menar..peace

2010-02-10 @ 23:57:10
URL: http://jmans.blogg.se/
Postat av: mathilda

Oj, min kommentar var ju lite av ett internt skämt och absolut inte illa menat mot nån. Jag tycker bara att männsikor ska tänka sig för på vad dom säger, om det är mot vita/mörka/homosexuella whatever. Ingen är bättren den andra (:

2010-02-11 @ 09:11:36
URL: http://tildaerixon.blogg.se/
Postat av: Malin Ö

Jag gillar verkligen att du skriver att du vill vara barn så länge du kan. Tror du missuppfattar lite min kommentar. Om det är som du skriver i din svarskommentar, så är väl det jätte bra. Du bevisar ju bara att du är den större människan och låter skiten rinna av dig! "de kanske är derass synvinkel på hur dom ser mig, frågan är bara på hur jag ser på dom, och jag är NOG mogen att hålla de inom mig" Jag tycker dock att du inte ska ta någon skit, det är de jag menar med att prata om det på en "vuxen" nivå. För uppenbarligen stör det dig att folk häver ur sig rasistiska åsikter utan anledning? Ingen förtjänar de. Hoppas du förstår min kommentar denna gång. Så för guds skull, var barn, ta ingen skit! Ha en bra dag! /Malin Ö

2010-02-11 @ 11:36:23
Postat av: emelie

helt rätt, du ska vara så stolt över det, du är så otroligt vacker !

2010-02-11 @ 22:00:15
Postat av: leslie

tack emelie! :)

2010-02-11 @ 22:55:16
URL: http://jmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0