- Hemmakurer

Jag har alltid hatat finnar, vem gör inte de lixom?.. Och jag har fått ärva min pappas dåliga hudtyp. Jag får ärr för minsta lilla finne och de är jätte fult.

Så jag läste runt om lite olika hemmakurer, tex ansiktsmasker osv. Som hjälper mot just ärr. Kanske inte hjälper helt men bleker bort dom en hel del. O ja, väldigt många sa att de skulle funka så nu sitter jag med youghurt o citron i ansiktet. Hahahha känns hel mobbat men va gör man inte.

Såhär gjorde jag:

Först kokade jag vatten och när vattnet hade kokats upp så la jag en handduk över huvudet o anisktet nära vattnet (okej inte så nära, kanske 15 cm ifrån, annars kan man bränna sig). De här skulle tydligen öppna porerna.

Sedan tog jag youghurt och pressade citron o blandade så de blev nån typ av kräm. Nu har jag de i ansiktet o de sticks o luktar skit. Men de skulle stickas stod det. Och citron bleker bort ärren.

Sedan ska jag pressa en till citron och blanda det med strösocker så de blir en typ av peeling. Hoppas de funkar! För de känns jävligt dumt o he en massa mat i ansiktet hahah...






Jätte lätt ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0